Blake Shelton has sued the tabloid magazine In Touch Weekly over a cover story claiming the country music star was headed to rehab.

Shelton's defamation lawsuit filed Monday in Los Angeles County Superior Court seeks more than $1 million in damages over the story that his lawyers say is false.

An email sent to publicists for In Touch was not immediately returned.

In Touch published the story in late September that also alleged Shelton was drinking heavily and his actions contributed to the end of his marriage to Miranda Lambert.

The lawsuit states the 39-year-old Shelton has sought a retraction of the story but received no response.

It says he continues to work as a judge on NBC's "The Voice" and on an upcoming greatest hits album.

Kevin Winter, Getty Images